luni, septembrie 08, 2008

targ_de_toamna!

in fiecare an, la noi in oras se respecta o traditie si anume.... targul de toamna!... cel mai mirositor, frecventat si "curat" loc din oras timp de o saptamana....
nu stiu cum am reusit, dar pentru a 3-a oara consecutiv, dupa ce mi-am impus sa NU MERG acolo, s-a intamplat inevitabilul si am ajuns din nou.... incredibil.... o atmosfera mai tiganeasca decat anii precedenti....
am ajuns la concluzia ca n-are rost sa faci dus, ca puti fara sa vrei desi toata treaba se intampla in aer liber.... puti a mititei, pastramuta, costita si cotlet ca e plin de "restaurante" ("curate" conform normelor europene) de cum intri si pana iesi; mi se pare si normal, ca practic, romanu' asta vrea... geangale ("mancare", in termeni populari) ca sa bage bine la "burduf"....
asaaaaa.... oare ce putem gasi in acest "targ de toamna"??.... pff, gasim atat de multe incat nu stiu cu ce sa incep....
in primul si primul rand comerciantzi care sunt gata sa-ti bage in ochi prosoape gigantice cu femei dezbracate, flori de plastic sa le pui in vaza in casa, ceaoane, sabie cu luminitze sa-l orbesti pe inamic sau pur si simplu, sunt dornici sa poarte dialoguri (asa cum a incercat un domn cu mine.... trec linistita pe langa taraba lui fara sa ating ceva sau macar sa prezint un interes pt marfa dumnealui si cand colo tzipa in gura mare la mine: "hai domnisoara, te servesc cu o tanga cu "ai love iou"....) dar asta e o nimica toata, se poate si mai grav...
imediat cum intri, te patrunde un miros imbietor de transpiratie proaspata de 7 zile (ca atat tine targu' si avand in vedere ca e atat de frumos acolo, unii nici nu mai pleaca)... cum spuneam miros de transpiratie proaspata de 7 zile, amestecat cu gogosi, nelipsitii mititei si regina bere.... mai mergi putin si cand colo.... dai de atractia intregului public... aparatele de testat puterea.... ce loc mai bun si mai prielnic decat targu', in care "barbatzeii" sa-si testeze fortza pumnului....?? ai dat 600 si vecinu' a dat 756... te superi si mai dai 10.000 si mai dai un pumn poate ajungi la 800, ca esti curios care te intrece.... si uite asa pierzi 1-2-3 h (dupa caz) in fatza cautatului aparat.... sa nu mai spun de fete, care sunt de asemeni extaziate....
ce mai gasim??...
bineinteles nelipsitele, megahiturile lui 2008.... aici amintim "gutza - cu cine m-am insurat" (citez: "cu cine m-am insurat/ ma da noaptea jos din pat/ asa face zi de zi/ sa urce toti fraierii")... e imposibil sa nu o memorezi ca zici ca se vorbesc toti si dau drumul in acelasi timp si daca se intampla ca omu' sa vina cu chef, incinge si o hora sa fie distractia completa... se aude stereo.... genial.... poti cumpara chiar si casete sau CeDe-uri!....
........ ei bine, asa-i la inceput de toamna in Calarasi... nu stiu daca am descris prea bine atmosfera (niciodata nu m-am priceput la descrieri), dar sper ca nu am fost convingatoare atat de mult incat sa va fac sa veniti sa vedeti care cum sta treaba....
proasta inspiratie daca va trece asa ceva prin cap!

Un comentariu:

B. spunea...

foarte... realist.. aproape am ras.